Deze website maakt gebruikt van cookies om instellingen te onthouden en om de website beter op uw behoeften af te stemmen. Klik hier voor meer informatie over cookies.

Ja, ik ga akkoord Nee, ik ga niet akkoord X

Waardering voor speciale klantteams

UWV heeft bijna 1,4 miljoen klanten, die in een aantal gevallen van meerdere regelingen gebruik maken. Daar kunnen verschillende instanties bij betrokken zijn, en binnen UWV meerdere afdelingen. Soms worden daarbij fouten gemaakt. Dat kan een klant in problemen brengen. De aanpak die is ontwikkeld om dit soort gevallen tijdig te signaleren en snel en structureel op te lossen, is inmiddels landelijk uitgerold.

In alle districten is een team ingericht dat de meldingen oppakt. De teams zorgen er bijvoorbeeld voor dat met voorrang een uitkeringsbeslissing wordt genomen voor klanten die in ernstige financiële nood raken doordat er iets misgaat bij UWV of door een ongelukkige samenloop van omstandigheden bij de klant.

In 2013 hebben deze teams 427 probleemsituaties opgelost. 97% van de meldingen is binnen 48 uur geheel afgerond.

Binnen een aantal weken na oplossing van het probleem neemt UWV contact met de klant op om te verifiëren of de geboden oplossing effectief was. Onze klanten ervaren dit als zeer waardevol.

Sinds 2013 kunnen ook werkgevers met problemen aangemeld worden. Tot nu toe hebben zij slechts een beperkt aantal meldingen gedaan. De meldingen hadden voornamelijk betrekking op ziekte- en zwangerschap.

Pagina opgeslagen in Mijn UWV verslag Voeg deze pagina toe Mijn UWV verslag

Opties: print e-mailen