Servicepunt Kunst & Cultuur

In de sector Kunst & Cultuur zijn na de recente grote reorganisaties veel mensen werkloos geworden. UWV heeft in samenwerking met de Federatie Werkgeversverenigingen in de Cultuur en het ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap een aantal Servicepunten Kunst & Cultuur opgericht. Deze servicepunten zijn vanaf eind mei 2013 operationeel. Doel is om mensen die in de sector werkzaam waren en werkloos zijn geworden, te helpen bij het vinden van nieuw werk. UWV probeert mensen die onder de doelgroep vallen, op te sporen met behulp van bestandsvergelijkingen.

Tot en met eind 2013 zijn op deze manier 508 mensen in beeld gebracht. 240 van hen hebben aangegeven gebruik te willen maken van de begeleiding vanuit het Servicepunt Kunst & Cultuur. Eind december 2013 hadden 26 mensen ander werk gevonden en werden 168 mensen nog begeleid. De overige 46 maakten geen gebruik meer van de begeleiding van het Servicepunt, zij waren van mening dat ze voldoende begeleid waren om op eigen kracht verder te gaan. De mensen die gebruik maakten van het Servicepunt Kunst & Cultuur waardeerden de dienstverlening met een 7,6. Het project is verlengd en loopt door tot eind 2014.