Hulp bij gewennen aan digitale dienstverlening

Bij de ontwikkeling van online dienstverlening hebben we oog voor mensen die niet goed met computers kunnen omgaan. Zij moeten eraan wennen dat de communicatie met ons meer en meer online plaatsvindt en daar willen we ze graag bij helpen. In ieder geval op dinsdagmiddag bieden we persoonlijke ondersteuning op onze vestigingen, klanten kunnen daar met al hun vragen terecht. We wijzen onze klanten op deze vorm van extra dienstverlening via werk.nl en uwv.nl en via de websites van partners. Ook in de Werkmap verwijzen we naar de inloopmiddagen.

Vanaf 15 november hebben we deze dienstverlening verder uitgebreid. We hebben daarvoor voor de duur van 1 jaar 130 trainees aangenomen. Deze hbo-afgestudeerden nemen, samen met de collega's die al actief zijn op de dinsdagmiddag, naast de klant achter een computer plaats om samen alle stappen in de dienstverlening op werk.nl te doorlopen. Dit doen zij niet alleen op verzoek van de klant. Ook klanten die nog geen gebruik maken van de Werkmap of die nog geen (goed) cv op werk.nl hebben gezet, nodigen we uit om van deze extra dienstverlening gebruik te maken. Klanten worden zowel individueel als in groepen ondersteund.

Deze dienstverlening bieden we niet alleen aan werkzoekende WW’ers. We ondersteunen ook werkgevers die moeite hebben met het invoeren van een vacature of bij het vinden van de juiste kandidaten via werk.nl. In samenspel met collega's van gemeenten zullen wij op soortgelijke wijze ondersteuning bieden aan hun klanten vanuit de Wet werk en bijstand (WWB) en aan niet-uitkeringsgerechtigden.

UWV breidt ondersteuning bij online dienstverlening uit

UWV breidt ondersteuning bij online dienstverlening uit Lees verder