Cv’s op werk.nl

Eind 2013 hadden 288.000 van de WW’ers met sollicitatieplicht een cv op werk.nl geplaatst. Dat is 65% van het totaal aantal WW’ers (de met SZW afgesproken norm is 90%). UWV zet in op kwalitatief goede cv’s op werk.nl. We nemen daarom nog geen maatregelen wanneer mensen verzuimen om hun cv op werk.nl te plaatsen. Bovendien schonen we het bestand: cv’s die niet meer actueel zijn, worden van de site verwijderd. Daarnaast stimuleren en ondersteunen we WW’ers om zo snel mogelijk een goed cv op werk.nl te plaatsen. Tijdens de voortgangsgesprekken bespreken we met klanten de kwaliteit en de publicatie van hun cv op werk.nl.

In het tweede half jaar hebben we gerichte e-mails gestuurd aan WW’ers met een cv op werk.nl waar nog iets aan verbeterd kon worden. In deze e-mails staan adviezen om het cv aan te vullen met bijvoorbeeld opleidingen, cursussen of een persoonlijke presentatie. Na de eerste mailing hebben 17.000 klanten hun cv aangepast. De resultaten van de tweede mailing zijn nog niet bekend. Klanten die minder digivaardig zijn ondersteunen we sinds eind 2013 waar nodig ook bij het aanmaken van hun cv op werk.nl. In 2014 treffen we aanvullende maatregelen om de kwaliteit en kwantiteit van de cv’s verder te verbeteren, onder andere door klanten actiever te benaderen.