Deze website maakt gebruikt van cookies om instellingen te onthouden en om de website beter op uw behoeften af te stemmen. Klik hier voor meer informatie over cookies.

Ja, ik ga akkoord Nee, ik ga niet akkoord X

Aantal afgehandelde klachten

 20132012
OordeelAantal %Aantal %
Gegrond1.89322,3%2.28127,1%
Ongegrond1.58418,7%1.63119,4%
Niet ontvankelijk1381,6%1842,2%
Oordeel niet van toepassing4.19149,3%3.65843,5%
Geen oordeel6908,1%6527,8%
Totaal8.496100%8.406100%
 2013
OordeelAantal
Gegrond1.893
Ongegrond1.584
Niet ontvankelijk138
Oordeel niet van toepassing4.191
Geen oordeel690
Totaal8.496

In 2013 handelden we 8.496 klachten af, een klein gedeelte daarvan was ingediend in 2012. Voor 98% van de klachten lukte dat binnen de wettelijke termijn van 6 weken, of – indien verdaagd – binnen 10 weken.

We lossen steeds meer klachten vroegtijdig op. We zoeken dan kort na het indienen van de klacht contact met de klant om in goed overleg te komen tot een bevredigende oplossing. In 2013 gebeurde dat in 49% van de gevallen. Deze klachten worden geregistreerd onder de noemer ‘oordeel niet van toepassing’. Klanten waarderen deze snelle en persoonlijke aanpak.

Als de klacht niet gegrond en ook niet ongegrond kan worden verklaard, wordt de klacht geregistreerd onder de noemer ‘geen oordeel’.

Pagina opgeslagen in Mijn UWV verslag Voeg deze pagina toe Mijn UWV verslag

Opties: print e-mailen

Klachtsoorten

Klachtsoorten

In 2013 ontvingen we 8.471 klachten. De tabel laat zien waar de klachten over handelden.

Lees verder