Sociaal medische beoordelingen 2014

Onze verzekeringsartsen en arbeidsdeskundigen beoordelen voor iedereen die een arbeidsongeschiktheidsuitkering aanvraagt het recht en de hoogte van de geclaimde uitkering en stellen vast wat de resterende arbeidsmogelijkheden zijn. In de eerste 4 maanden van 2014 voerden zij in totaal 27.400 claimbeoordelingen uit (zelfde periode 2013: 27.600).

Wanneer er een verandering optreedt in de gezondheidssituatie van mensen met een arbeidsongeschiktheidsuitkering, volgt een herbeoordeling. We hebben met SZW afgesproken om 31.000 herbeoordelingen uit te voeren in 2014. We liggen op koers om dit doel te halen. We hebben in de eerste 4 maanden van 2014 in totaal 12.500 herbeoordelingen uitgevoerd (zelfde periode 2013: 9.300).

Sinds november 2013 worden alle mensen met een Ziektewetuitkering na 44 weken ziekte beoordeeld. In totaal zijn 13.700 eerstejaars Ziektewetbeoordelingen afgerond, waarvan 10.300 in de eerste 4 maanden van 2014.

Sociaal-medische beoordeling Wajong 2014

In de eerste 4 maanden van 2014 handelden we 8.400 aanvragen voor de nieuwe wet Wajong af. De tabel laat zien hoeveel aanvragen zijn toegekend en met welk resultaat.