AKC

Het Arbeidsdeskundig Kenniscentrum (AKC) is in 2009 opgericht met als doel een kenniscentrum te zijn voor professionalisering van, voor en door arbeidsdeskundigen. Het AKC verzamelt, ontwikkelt, verspreidt en evalueert onderbouwde wetenschappelijke kennis en stimuleert het gebruik daarvan door arbeidsdeskundigen. UWV en de Nederlandse Vereniging van Arbeidsdeskundigen (NVvA) zijn de samenwerkende partijen in de stichting.

In maart 2014 is het AKC-Cahier 12 ‘Autisme werkt’ gepubliceerd. Het onderzoek over autisme krijgt een vervolg in een congres dat UWV, AKC en UMCG samen organiseren op 4 juni 2014 in Den Haag.

Speerpunt in 2014 voor het AKC is ook de samenwerking met andere kennisinstituten. Op 1 juli 2014 wordt daarvoor een onderzoekdag georganiseerd. Het najaar staat in het teken van het vijfjarig bestaan van het AKC, eind oktober wordt een jubileum congres gehouden, samen met UWV en NVvA.

Het AKC en het KCVG hebben in de eerste maanden van 2014 in meerdere UWV-regio’s gezamenlijk academiseringbijeenkomsten voor arbeidsdeskundigen en verzekeringsgeneeskundigen verzorgd. Daarnaast hebben beide centra sessies verzorgd op de Kennis- en innovatiebeurs SMZ in januari 2014.

Ga naar

Meer kennis van autisme spectrumstoornis belangrijke sleutel naar arbeidsparticipatie Lees verder