Online dienstverlening aan werkgevers

Werkgevers kunnen meer en meer gebruik maken van onze online dienstverlening. Zo kunnen ze hun ziek-, zwangerschaps- en herstelmeldingen online doen. We treffen voorbereidingen om de bijbehorende beschikkingen, ongeveer 750.000 per jaar, ook veilig online terug te kunnen sturen. Volgens planning kan dat vanaf eind 2014.

Papieren brochures en folders voor werkgevers worden niet meer standaard opgestuurd of meegegeven. In plaats daarvan is een PDF van de desbetreffende brochure beschikbaar via uwv.nl. Daarnaast gaan we bestaande brochures en folders doorontwikkelen tot compacte wegwijzers naar de uitgebreide informatie en diensten op uwv.nl en werk.nl.

In het project om de re-integratieverslagen te standaardiseren en digitaliseren is een belangrijke mijlpaal bereikt. Alle daarbij behorende formulieren zijn na overleg met werkgevers, arbodiensten en professionals van UWV herschreven. Ze worden vanaf half augustus als webformulieren op uwv.nl aangeboden. Als alles volgens planning verloopt, kunnen werkgevers vanaf 15 augustus 2014 de verschillende onderdelen van het re-integratieverslag uploaden en digitaal naar UWV verzenden. Medische informatie kan vooralsnog niet digitaal worden verstuurd omdat de beschikbare portalen nog niet het juiste authenticatieniveau hebben.

We hebben een LinkedIn-groep voor en door werkgevers. Het aantal aangesloten werkgevers is toegenomen van 1.500 leden begin 2013 naar ruim 3.000 eind april 2014. Werkgevers kunnen er hun vragen over sociale zekerheid stellen en de dialoog aangaan met andere werkgevers en met UWV.