Servicepunt Kunst & Cultuur 2014

In de sector Kunst & Cultuur zijn na de recente grote reorganisaties veel mensen werkloos geworden. UWV heeft in samenwerking met de Federatie Werkgeversverenigingen in de Cultuur en het ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap een aantal Servicepunten Kunst & Cultuur opgericht. Deze servicepunten zijn vanaf eind mei 2013 operationeel. Doel is om mensen die in de sector werkzaam waren en werkloos zijn geworden, te helpen bij het vinden van nieuw werk. UWV probeert mensen die onder de doelgroep vallen, op te sporen met behulp van bestandsvergelijkingen.

Tot medio mei 2014 zijn op deze manier 566 mensen in beeld gebracht. Hiervan zijn er 160 weer aan het werk. 404 van hen hebben gebruik gemaakt van korte of langdurige begeleiding vanuit het Servicepunt Kunst & Cultuur. Momenteel worden 181 mensen begeleid. Van 51 klanten is een verzoek tot scholing gehonoreerd. De mensen die gebruik maakten van het Servicepunt Kunst & Cultuur waardeerden de dienstverlening met een 7,6. Het project is met een jaar verlengd en loopt door tot eind 2014.

Uitstroom naar werk van WW’ers 2014

Werkzoekenden met een WW-uitkering zijn primair zelf verantwoordelijk voor het vinden van een baan. In totaal hebben 92.700 WW’ers in de eerste 4 maanden van 2014 een baan gevonden. De tabel toont een nadere specificatie van deze groep.