Stabiliteit en performance

De ontwikkeling van een online dienstverleningsconcept is een immense operatie die zeker tot in 2015 gaat duren en een groot beslag legt op onze (ICT-) verandercapaciteit. Tijdens deze ontwikkelingsfase stuiten we helaas met enige regelmaat op technische problemen. Onze eerste prioriteit is zorgen voor stabiel functionerende websites, we willen immers dat onze klanten ongehinderd van onze online dienstverlening gebruik kunnen maken. In de eerste 4 maanden van 2014 trok uwv.nl 13,3 miljoen bezoeken (gemiddeld 110.000 per dag). Dit is al bij na de helft van het aantal bezoeken in geheel 2013 (28,5 miljoen). Dagelijks bezoeken zo’n 180.000 mensen onze site werk.nl.

De stabiliteit van werk.nl liet de eerste 4 maanden van 2014 een positieve trend zien. Bij gebruikerspieken (vooral op maandagochtend) waren er bij tijd en wijle wel problemen, maar we hebben maatregelen genomen om overlast voor gebruikers te voorkomen. De beschikbaarheid van werk.nl is toegenomen tot 99,9%. De stabiliteit van uwv.nl was in orde, ook op piekmomenten. De site was 100% beschikbaar. Daarnaast blijven we werken aan een betere functionaliteit en een hoger gebruiksgemak van de sites. Dit is ook de insteek van de wijzigingen die we in 2013 hebben aangebracht in het programmaplan voor de aanpassing van onze dienstverlening.

Beschikbaarheid en performance van werk.nl verbeterd

Beschikbaarheid en performance van werk.nl verbeterd Lees verder