Hulp bij gewennen aan digitale dienstverlening 2014

Bij de ontwikkeling van online dienstverlening hebben we oog voor mensen die niet goed met computers kunnen omgaan. Zij moeten eraan wennen dat de communicatie met ons meer en meer online plaatsvindt en daar willen we ze graag bij helpen. In ieder geval op dinsdagmiddag bieden we persoonlijke ondersteuning op onze vestigingen, klanten kunnen daar met al hun vragen terecht. We wijzen onze klanten op deze vorm van extra dienstverlening via werk.nl en uwv.nl en via de websites van partners. Ook in de Werkmap verwijzen we naar de inloopmiddagen.

Sinds 15 november hebben we deze dienstverlening verder uitgebreid. We hebben daarvoor voor de duur van 1 jaar 130 trainees aangenomen. Deze hbo-afgestudeerden gaan, net als de collega's die al actief zijn op de dinsdagmiddag, met de klant achter een computer zitten om samen alle stappen in de dienstverlening op werk.nl te doorlopen. Dit doen zij niet alleen op verzoek van de klant. Ook klanten die nog geen gebruik maken van de Werkmap of die nog geen (goed) cv op werk.nl hebben gezet, nodigen we uit om van deze extra dienstverlening gebruik te maken. Klanten worden zowel individueel als in groepen ondersteund. Inmiddels hebben circa 30.000 klanten, vaak meerdere keren, van deze dienstverlening gebruik gemaakt. In samenspel met collega's van gemeenten bieden wij op soortgelijke wijze ondersteuning aan hun klanten. In de eerste 4 maanden van 2014 hielpen we ruim 2.000 WWB’ers en 5.000 mensen die op dat moment (nog) geen uitkering ontvingen. Bij die laatste groep zaten veel mensen die geholpen wilden worden bij het online aanvragen van een WWB-uitkering.

UWV breidt ondersteuning bij online dienstverlening uit

UWV breidt ondersteuning bij online dienstverlening uit Lees verder