Cv’s op werk.nl 2014

Werkzoekenden worden door werkgevers beter gevonden als zij een volledig cv online gezet hebben. Eind april 2014 hadden 282.200 WW’ers met sollicitatieplicht een cv op werk.nl geplaatst. Dat is 74% van het totaal aantal WW’ers (de met SZW afgesproken norm is 75%). UWV zet in op kwalitatief goede cv’s op werk.nl. We stimuleren en ondersteunen WW’ers daarom om zo snel mogelijk een goed cv op werk.nl te plaatsen. Cv’s die niet meer actueel zijn, worden van de site verwijderd.

Sinds halverwege 2013 hebben we gerichte e-mails gestuurd aan WW’ers met een cv op werk.nl waar nog iets aan verbeterd kon worden. In deze e-mails staan adviezen om het cv aan te vullen met bijvoorbeeld opleidingen, cursussen of een persoonlijke presentatie. Na een eerste mailing hebben 17.000 klanten hun cv aangepast, na een tweede mailing deden nog eens ruim 8.100 klanten dat. Klanten die minder digivaardig zijn ondersteunen we sinds eind 2013 waar nodig ook bij het aanmaken van hun cv op werk.nl.

In 2014 treffen we aanvullende maatregelen om de kwaliteit en kwantiteit van de cv’s verder te verbeteren. Dat doen we onder andere door online cv-diensten te ontwikkelen, bij data-analyses in te zoomen op onvolledigheden en door klanten actiever te benaderen. Landelijk is inmiddels een team actief dat werkzoekenden die geen volledig cv online hebben, erop attendeert om hun cv alsnog compleet te maken. Ook verduidelijken we wat we van de klant verwachten ten aanzien van het plaatsen van een cv op internet. Als klanten nog helemaal geen cv online hebben, worden ze daar nu nog op geattendeerd door het team werk.nl op het werkplein. Binnenkort wordt ook dit proces gecentraliseerd. In beide gevallen geldt dat klanten die daar hulp bij nodig hebben, terecht kunnen op het werkplein. De teams werk.nl gaan ook Wajongers ondersteunen met het plaatsen van hun cv.

UWV breidt ondersteuning bij online dienstverlening uit

UWV breidt ondersteuning bij online dienstverlening uit Lees verder