ICT: versterken samenwerking met externe organisaties

De met de Compacte Rijksdienst ingezette ontwikkeling om ook op ICT-gebied meer samen te werken wordt voortgezet. Naast samenwerking op concrete voorzieningen en processen is er de afgelopen maanden meer aandacht voor de lange termijn, met name het gezamenlijk inkopen van voorzieningen die doorgaans via langlopende contracten worden verworven. Eind 2017 loopt het contract voor het rekencentrum van UWV af. Bij de nieuwe aanbesteding zullen we kijken naar de mogelijkheden van gezamenlijke inkoop.

De afgelopen maanden is de samenwerking rond het thema identiteitsmanagement intensiever geworden. Enerzijds wordt de samenwerking rond de lange termijn oplossing (de elektronische identiteitskaart eID) gecontinueerd. Anderzijds wordt ook rond korte termijnoplossingen in samenhang met het verbeteren de het bestaande DigiD in toenemende mate gezamenlijk opgetrokken. De coördinatie wordt daarmee in toenemende mate een belangrijk thema.