Ingekochte re-integratietrajecten 2014

oWajong/nWajong11.400
WIA6.000
Totaal32.600

UWV kan voor klanten met een arbeidsongeschiktheidsuitkering re-integratiedienstverlening inkopen bij re-integratiebedrijven. De uitgaven hiervoor zijn in de eerste 4 maanden van 2014 uitgekomen op € 31,7 miljoen. We verwachten in 2014 binnen het budget van € 100 miljoen te blijven, en uit te komen op € 98,4 miljoen. Dat kan doordat de re-integratietrajecten goedkoper bleken dan verwacht.

In de eerste 4 maanden van 2014 zijn 11.282 re-integratiediensten zoals trajecten, jobhunting en scholing ingekocht. De tabel laat zien dat het aantal ingekochte re-integratiediensten de laatste jaren bij alle wetten (de WAO uitgezonderd) is gestegen.

Plaatsingspercentage AG 2014

Met het plaatsingspercentage AG meten we het aantal plaatsingen van mensen met een arbeidsbeperking in werk ten opzichte van het aantal gestarte re-integratietrajecten in een kalenderjaar. De tabel toont het slagingspercentage voor trajecten die gestart zijn sinds 2011.