Klanttevredenheid 2014

t/m april
Tevredenheid uitkeringsgerechtigden7,07,06,9
Tevredenheid alle werkzoekenden 6,36,46,1
Tevredenheid werkzoekenden die vooraf wisten dat zij voornamelijk online dienstverlening zouden krijgen en daar ook gebruik van maken6,06,66,4
Tevredenheid werkgevers6,36,16,2
Tevredenheid werkgevers over online vacaturebemiddeling en - vervulling via werk.nl -5,95,6
 Resultaat 2014
 t/m april
Tevredenheid uitkeringsgerechtigden7,0
Tevredenheid alle werkzoekenden 6,4
Tevredenheid werkzoekenden die vooraf wisten dat zij voornamelijk online dienstverlening zouden krijgen en daar ook gebruik van maken6,6
Tevredenheid werkgevers6,1
Tevredenheid werkgevers over online vacaturebemiddeling en - vervulling via werk.nl5,9

We hebben te maken met een aanscherping van het sanctiebeleid, een toegenomen digitalisering en een afname van het aantal kantoren. Desondanks is de klanttevredenheid van uitkeringsgerechtigden in de eerste 4 maanden van 2014 licht gestegen van een 6,9 eind 2013 naar een 7,0. Daarmee voldoen we aan de met het ministerie van SZW afgesproken norm van 7,0.

Werkzoekenden die vooraf wisten dat zij voornamelijk online dienstverlening zouden krijgen en daar ook gebruik van maken, waarderen onze online dienstverlening met een 6,6 (eind 2013: 6,4). De waardering van alle werkzoekenden voor de online dienstverlening steeg aanzienlijk: van een 6,1 naar een 6,4.

De algehele tevredenheid van werkgevers daalde licht van een 6,2 naar een 6,1 (streefcijfer is een 6,3). De tevredenheid van werkgevers over de online vacaturebemiddeling en –vervulling via werk.nl steeg van een 5,6 naar een 5,9.