AKC

Het Arbeidsdeskundig Kenniscentrum (AKC) is in 2009 opgericht met als doel een kenniscentrum te zijn voor professionalisering van, voor en door arbeidsdeskundigen. Het AKC verzamelt, ontwikkelt, verspreidt en evalueert onderbouwde wetenschappelijke kennis en stimuleert het gebruik daarvan door arbeidsdeskundigen. UWV en de Nederlandse Vereniging van Arbeidsdeskundigen (NVvA) zijn de samenwerkende partijen in de stichting.

Speerpunt in 2014 voor het AKC is ook de samenwerking met andere kennisinstituten. Op 1 juli 2014 is een onderzoeksdag georganiseerd, waarop deelnemers onderzoekprogramma's op het terrein van arbeidsparticipatie hebben uitgewisseld en nieuwe inzichten hebben verworven. De deelnemende instituten waren ZonMW, KCVG, KWI, Divosa, Progresz Hogeschool, Hogeschool Arnhem Nijmegen, Disability Studies, Hogeschool Rotterdam, UWV en AKC. Ter gelegenheid van zijn vijfjarig bestaan organiseert het AKC, samen met UWV en de NvvA, eind oktober een jubileumcongres over de kracht van kennis.

Ga naar

Meer kennis van autisme spectrumstoornis belangrijke sleutel naar arbeidsparticipatie Lees verder