Servicepunt Kunst & Cultuur 2014

In de sector Kunst & Cultuur zijn na de recente grote reorganisaties veel mensen werkloos geworden. UWV heeft in samenwerking met de Federatie Werkgeversverenigingen in de Cultuur en het ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap een aantal Servicepunten Kunst & Cultuur opgericht. Deze servicepunten zijn sinds eind mei 2013 operationeel. Doel is om mensen uit de sector die werkloos zijn geworden, te helpen bij het vinden van nieuw werk. UWV probeert mensen die onder de doelgroep vallen, op te sporen met behulp van bestandsvergelijkingen.

Tot en met augustus 2014 zijn op deze manier 581 mensen in beeld gebracht, 432 van hen hebben gebruikgemaakt van korte of langdurige begeleiding vanuit het Servicepunt Kunst & Cultuur. Van hen hebben 176 weer het werk gevonden. Momenteel worden 214 mensen begeleid. Van 62 klanten is een verzoek tot scholing gehonoreerd. De mensen die gebruikmaakten van het Servicepunt Kunst & Cultuur waardeerden de dienstverlening met een 7,7. Het project loopt tot eind 2014.

Uitstroom naar werk van WW’ers 2014

Werkzoekenden met een WW-uitkering zijn primair zelf verantwoordelijk voor het vinden van een baan. In de eerste 8 maanden van 2014 hebben in totaal 175.200 WW’ers een baan gevonden. De tabel toont een nadere specificatie van deze groep.