Stabiliteit en performance

De ontwikkeling van een online dienstverleningsconcept is een immense operatie, die zeker tot in 2015 duurt en een groot beslag legt op onze
(ICT-)verandercapaciteit. Tijdens deze ontwikkelingsfase stuiten we helaas met enige regelmaat op technische problemen. Onze eerste prioriteit is zorgen voor stabiel functionerende websites, we willen immers dat onze klanten ongehinderd van onze online dienstverlening gebruik kunnen maken. In de eerste 8 maanden van 2014 trok uwv.nl 25 miljoen bezoeken. Dit is bijna even veel als in geheel 2013 (28,5 miljoen). Op werkdagen wordt onze website werk.nl zo’n 178.000 keer bezocht, dat is circa 3,7 miljoen keer per maand.

De stabiliteit van werk.nl laat een positieve trend zien. De beschikbaarheid van werk.nl was eind augustus 99,6% in de tijd dat we de beschikbaarheid van de site garanderen. Dat is maandag tot en met donderdag van 6 tot 24 uur en vrijdag van 6 uur tot 17 uur. De stabiliteit van uwv.nl was in orde, ook op piekmomenten. De site was 100% beschikbaar. Daarnaast blijven we werken aan een betere functionaliteit en een hoger gebruiksgemak van de sites. Dit is ook de insteek van de wijzigingen die we in 2013 en 2014 hebben aangebracht in het programmaplan voor de aanpassing van onze dienstverlening.

Beschikbaarheid en performance van werk.nl verbeterd

Beschikbaarheid en performance van werk.nl verbeterd Lees verder