Efficiënte en slagvaardige ICT-dienstverlening

Om onze ICT-visie te realiseren zijn veranderingen nodig in de keten van informatievoorziening, de Transitie IV. UWV neemt de stappen die nodig zijn om de digitaliseringambities voor 2017 te realiseren.

Bij de invulling van de transitie hanteren we de volgende uitgangspunten:

• Door systemen en applicaties te ontkoppelen kan de informatievoorziening voor elk van de klantinteracties en bedrijfsprocessen zich in eigen tempo ontwikkelen en hebben problemen minder uitstralingseffecten.
  • De druk op het applicatiebeheer is groot om, naast de noodzakelijke wijzigingen in verband met nieuwe wet- en regelgeving, ook te zorgen voor deze vereenvoudiging en verbetering van het systeemlandschap. Slagvaardiger processen en methoden worden doorgevoerd om dit te kunnen bereiken.
  • De gevolgen van het niet inzetten van de eerder verworven Suite vangen we op met meer hergebruik en zo nodig beperkte verwerving. Bepaalde methoden en technieken die in het kader van de Suite zouden worden ge├»ntroduceerd (zoals Business Rule Management) zullen we waar nuttig en nodig alsnog toepassen.